PhDr. Jan Svoboda
V odborných i laických kruhoch uznávaný český psychológ, psychoterapeut, pedagóg a lektor. Skúsenosti získaval v poradenskej praxi ako samostatný psychológ a rodinný terapeut. Zaoberá sa témami školskej psychológie, psychológie rodiny, krízovou komunikáciou v školskom i domácom prostredí aj psychohygienou.
V súčasnosti pôsobí na Pedagogickej fakulte Ostravskej univerzity, prednáša na sympóziách, konferenciách, vedie workshopy a publikuje v ČR i SR.
Okrem vysokoškolských skrípt je autorom populárno-náučných publikácií Agrese a agresivita, Krizové situace výchovy a výuky, Jak obohatit výuku, kurzy (i sebe), Lidský vztah a jeho role při řešení problémů...
Mgr. Mária Košútová
Študovala odbor logopédia na PdF UK v Bratislave a následne špecializáciu klinická logopédia na Slovenskej zdravotníckej univerzite v Bratislave. Pôsobí ako klinická logopedička v ambulancii klinickej logopédie v Žiline. Má skúsenosti s vedením individuálnej a skupinovej terapie, diagnostikou narušenej komunikačnej schopnosti, prácou s deťmi v predškolských i zdravotníckych zariadeniach i prácou s rodičmi.
Objektom jej záujmu sú najmä narušená zvuková rovina reči, vývinová jazyková porucha a poruchy plynulosti reči. Je autorkou logopedických materiálov Sykavky zábavne (2018), Od slov k vetám (2019), Básničková logopédia (2021) a Čarovná logopédia (2022), Hry s trpaslíkom Trúbkom (2022), Básničková logopédia 2 (2023), Nie je veta ako veta, nie je cirkus ako cirkus (2024). Žije s manželom, so synmi Majkom, Maťkom a Miškom a s malou princeznou Miriam v Žiline.
PaedDr. Alexandra Bleščáková
Študovala na Strednej pedagogickej škole v Modre učiteľstvo pre MŠ. Na Pedagogickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave vyštudovala odbor učiteľstvo pre 1. stupeň ZŠ a špeciálnu pedagogiku. Po ukončení vysokoškolského štúdia vzdelávala žiakov so sluchovým postihnutím v ZŠ v Trenčíne. Od roku 2000 pracuje ako špeciálna pedagogička v Centre poradenstva a prevencie v Trnave.
Venuje sa diagnostike, terapii a poradenstvu so zameraním na žiakov s problémami v učení, poruchou pozornosti a deficitmi čiastkových funkcií. Pôsobí aj ako lektorka a je autorkou edukačných pomôcok na podporu čítania s porozumením DYSháčik – panáčik 1, DYSháčik – panáčik 2. Aktuálne pripravuje tretiu časť tejto mimoriadne obľúbenej pomôcky DYSháčik – panáčik 3.
Prednášajúca predstaví prístupy k celostnému učeniu.
Mgr. Tono Gúth
Založil hudobnú školu Rytmika, občianske združenie Zvuky cez ruky, kapely La3no Cubano a Drumstas. Má skúsenosti s prácou s mentálne znevýhodnenými deťmi a dospelými, s deťmi s poruchou autistického spektra či so sluchovým znevýhodnením.
Viac ako 20 rokov vedie kurzy a workshopy Rytmiky pre rôzne cieľové skupiny. Absolvoval dlhodobý muzikoterapeutický výcvik garantovaný Českou muzikoterapeutickou asociáciou (CZMTA), viaceré expresívne a hudobno-pedagogické a terapeutické kurzy vo Francúzsku, Rakúsku, ČR... Prednáša hudobnú propedeutiku a rytmiku v rámci jediného magisterského štúdia muzikoterapie v Česku a na Slovensku na Univerzite v Olomouci. Vo svojom prístupe využíva v praxi aj techniky improvizácie (G. Orff), drumcircle (Arthur Hull), eurytmie (E. Dalcroze), Sound work (W. Mastnak), rytmiky reči, bodypercussion, voicepercussion, tradičné rytmické vzorce slovenského folklóru, rytmiky Balkánu, Latinskej Ameriky a Západnej Afriky.
Dlhé roky spolupracuje s Rehabilitačnou ambulanciou prof. MUDr. Antona Gútha, CSc., st. Je zástupca šéfredaktora časopisu Rehabilitácia a zároveň vedúci vydavateľstva Liečreh, ktoré sa venuje vydávaniu odbornej literatúry v oblasti rehabilitácie.
Mgr. Ján Boldiš
Po ukončení štúdia na Pedagogickej fakulte UK (odbor učiteľstvo: francúzština a nemčina) vyštudoval hru na saxofón pod vedením elitného jazzmana Mila Suchomela. V kapele La3no Cubano, ktorú spoluzakladal, pôsobil prvé roky ako perkusionista a neskôr až do dnešného dňa ako saxofonista.
Od roku 2018 sa špecializuje na prácu s deťmi v MŠ. Cez riekanky, piesne, beat box, rytmizáciu, hru na perkusie či tančeky ich zábavnou formou učí rozvíjať rytmické cítenie, intonáciu, prácu s dynamikou, vzájomný rešpekt, disciplínu, jemnú motoriku, kooperáciu a tvorivosť.
Ich hudobný workshop bude zameraný na prepojenie hudby a pohybu.
PhDr. Miroslava Kubovová
Absolventka odboru animátor voľného času na Strednej odbornej škole pedagogickej v Modre, následne vyštudovala sociálnu prácu na Vysokej škole zdravotníctva a sociálnej práce sv. Alžbety v Trnave i pedagogické minimum. Aktuálne pôsobí ako pedagogička na Strednej pedagogickej škole v Modre, kde posúva svoje 20-ročné skúsenosti budúcim učiteľom a učiteľkám. Od detstva cvičí judo, ktoré aj trénuje.
Je zakladateľkou Kodokan judo Slovakia, ktoré pôsobí na piatich miestach na západnom Slovensku a je zamerané na trénovanie detí už od 3 rokov. Vedie metodické oddelenie v DADA krúžky Slovensko, ktoré ponúka rozmanité záujmové krúžky pre MŠ, ZŠ, rodinné či materské centrá (Šikovníček, Tanečníček, Výtvarníček, Folklórniček, Obratníček). Je mamou dvoch dcér a oddychuje pri trénovaní juda detí od útleho veku.
Na konferencii bude hovoriť o predchádzaní zlomeninám a úrazom.
Konferenciou bude sprevádzať:
PaedDr. Lucia Senajová Dobrodenková
Pedagogička a redaktorka. Pôsobila v školstve i v štátnej správe. V roku 2009 založila spolu s E. Hodkovou pedagogické vydavateľstvo INFRA Slovakia, ktoré vedie. Viac ako pätnásť rokov sa venuje redigovaniu a tvorbe materiálov pre deti a pedagógov. Organizuje vzdelávacie podujatia a webináre pre učiteľov i rodičov a od roku 2017 konferenciu o celostnom rozvoji dieťaťa HLAVA, RAMENÁ, KOLENÁ, PALCE...
Je spoluautorkou pracovných zošitov Bodka a Čiarka – hra s ceruzkou, Bodka a Čiarka v rozprávkach, autorkou edukariet Hry so slovami a vetami... a myšlienky autokorektívnych kariet edície ROBOT EDKO. Pre deti napísala na základe osobnej skúsenosti knižku: O Rudkovi so šmatlavým jazýčkom, za ktorú získala v r. 2021 na podujatí OZ Malíčka pod záštitou prezidentky SR ocenenie Purpurové srdce. Na besedách s deťmi hovorí o tom, že každé dieťa je výnimočné, že k šťastiu netreba veľa a deti so zdravotným znevýhodnením túžia po kamarátstve a celkom obyčajnom živote.
Ako lektorka viedla niekoľko webinárov o možnostiach rozvoja detí s viacnásobným znevýhodnením. V roku 2022 ju nadácia Pontis a medzinárodná organizácia Ashoka zaradila medzi inšpiratívynch ľudí, ktorí sa usilujú robiť Slovensko lepším.